Shop Mobile More Submit  Join Login
Half by Annabelle-Chabert Half by Annabelle-Chabert
Half Dome - Yosemite
Add a Comment:
 
:icondetphoto:
detphoto Featured By Owner Nov 23, 2014
beautiful... I love that hunk of rock...  
Reply
:iconannabelle-chabert:
Annabelle-Chabert Featured By Owner Nov 28, 2014   Photographer
Thank you very much ! This rock is the famous "Half Dome" in Yosemite National Park, but you may already know that  :-)
Reply
:icondetphoto:
detphoto Featured By Owner Nov 29, 2014
you are very welcome!  I love to see your work!

yes, I have been there and looked at that big hunk of granite... its a beautiful place!
nice to hear from you
Reply
:icondominique-merot:
dominique-merot Featured By Owner Nov 19, 2014
Jolie vue, en effet le soleil est bien placé :)
Reply
:iconannabelle-chabert:
Annabelle-Chabert Featured By Owner Nov 23, 2014   Photographer
C'est d'ailleurs un peu trop connu le "Half Dome" au soleil couchant :faint: alors j'ai essayé de faire original en le prenant d'un axe "un peu" moins pris en photo...
Reply
:icondominique-merot:
dominique-merot Featured By Owner Nov 23, 2014
Je ne connaissais pas cette vue mais c'est vrai qu'il y a certain lieux (même si ils sont très beaux) que l'on voit trop souvent photographiés de la même façon...
Reply
:iconmojorisin2112:
mojorisin2112 Featured By Owner Nov 17, 2014  Hobbyist Traditional Artist
Super photo. Comme toutes tes photos! Question comme cela. Pour avoir de si belles couleurs et expositions sans zones sombres lors des levers et couchers de soleil, tu utilise le HDR?
Reply
:iconannabelle-chabert:
Annabelle-Chabert Featured By Owner Nov 23, 2014   Photographer
Merci beaucoup du compliment !!! :hug: 
Pour répondre à ta question, non je ne fais pas de HDR, je n'aime pas le rendu que ça donne... J'utilise par contre parfois des filtres dégradés gris neutre pour compenser le contraste :-) Mais sur cette photo je n'en ai pas utilisé, je suis au zoom, ce qui atténu un peu les contrastes trop violents...
Reply
:iconmojorisin2112:
mojorisin2112 Featured By Owner Feb 10, 2015  Hobbyist Traditional Artist
Merci beaucoup pour l'info!
j'avoue que le HDR la ligne est très mince entre un bon résultat et de l'excès.

Continuez le bon travail!

nels du Québec.
Reply
:iconannabelle-chabert:
Annabelle-Chabert Featured By Owner Mar 2, 2015   Photographer
Mais de rien, et merci pour tes encouragements ;-)
Reply
:iconorganicvision:
organicvision Featured By Owner Oct 10, 2014   Photographer
Un endroit qui m'a beaucoup inspiré à une époque.
Reply
:iconannabelle-chabert:
Annabelle-Chabert Featured By Owner Nov 23, 2014   Photographer
Je comprends tout à fait que ça ait pu t'inspirer comme lieu :aww:
Reply
:iconjuhku:
juhku Featured By Owner Jan 20, 2013  Professional Photographer
This is different from those thousands of others from yosemite. That's good. :) But I don't like that tree very much...
Reply
:iconleoncio-harmr:
Leoncio-Harmr Featured By Owner Nov 5, 2012   Digital Artist
La lumière est juste magnifique sur celle-ci ! A croire que le soleil a façonné le flanc de cette montagne...
Reply
:iconannabelle-chabert:
Annabelle-Chabert Featured By Owner Nov 5, 2012   Photographer
Ce dôme, enfin cette moitié de dôme est connu pour rougeoyer aux derniers rayons du soleil car il est vraiment pile dans son axe...
Ravie que ça te plaise :-)
Reply
:iconlica20:
lica20 Featured By Owner Aug 15, 2012
beautiful landscpes
Reply
:iconannabelle-chabert:
Annabelle-Chabert Featured By Owner Aug 15, 2012   Photographer
Glad you like it :hug:
Reply
:icon1001g:
1001G Featured By Owner Jul 4, 2012
wonderful!
Reply
:iconannabelle-chabert:
Annabelle-Chabert Featured By Owner Jul 16, 2012   Photographer
Thank you ^^
Reply
:icon1001g:
1001G Featured By Owner Jul 17, 2012
:heart:
Reply
:iconblackresurrection:
blackresurrection Featured By Owner Jun 30, 2012
featured!
[link]
Reply
:iconannabelle-chabert:
Annabelle-Chabert Featured By Owner Jul 1, 2012   Photographer
Thank you :-)
Reply
:icondanuk86:
danUK86 Featured By Owner Jun 23, 2012   General Artist
lovely light and nicely composed, lovely work :)
Reply
:iconannabelle-chabert:
Annabelle-Chabert Featured By Owner Jun 26, 2012   Photographer
It's always a pleasure to read your comments :aww:
Reply
:iconsassaputzin:
sassaputzin Featured By Owner Jun 21, 2012
its nice to see an original image of this place.....
Reply
:iconannabelle-chabert:
Annabelle-Chabert Featured By Owner Jun 26, 2012   Photographer
there are so many photos of the Half Dome that's difficult to be original so that why your comment is such a beautifull compliment for me :hug:
Reply
:iconsassaputzin:
sassaputzin Featured By Owner Jul 10, 2012
and that makes me happy :hug:
Reply
:iconveinne:
veinne Featured By Owner Jun 20, 2012  Hobbyist Photographer
I absolutely love love love love love the colours in this shot. The orange-ish sunset setting gives a nice, warm, soft effect and the tree and rock are very nice touches. :)
Reply
:iconannabelle-chabert:
Annabelle-Chabert Featured By Owner Jun 27, 2012   Photographer
Thank you so much for your kind comment :aww:
Reply
Hidden by Owner
Hidden by Owner
Hidden by Owner
Hidden by Owner
Hidden by Owner
Hidden by Owner
:iconguineapigdan:
GuineaPigDan Featured By Owner Jun 17, 2012   Filmographer
Nice shot. I've been to Yosemite and it's really beautiful.
Reply
:iconannabelle-chabert:
Annabelle-Chabert Featured By Owner Jun 18, 2012   Photographer
I completely agree with you :nod:
Reply
:iconsnarkydreamer:
snarkydreamer Featured By Owner Jun 17, 2012
gorgeous!
Reply
:iconskywishes19:
skywishes19 Featured By Owner Jun 17, 2012  Student General Artist
Beautiful!
Reply
:iconwinsomelosesome:
WinsomeLosesome Featured By Owner Jun 17, 2012  Hobbyist General Artist
lovely photograph
Reply
:iconesee:
esee Featured By Owner Jun 16, 2012
nce photo.. a different view of what i always see.
Reply
:iconannabelle-chabert:
Annabelle-Chabert Featured By Owner Jun 17, 2012   Photographer
I've seen on your gallery that you've taken the same mountain from Glacier point I guess, isn't it ?
Reply
:iconesee:
esee Featured By Owner Jun 17, 2012
yeah... i take from Glacier Point.. i visited there many years ago. i think 2006.
Urs also come from Glasier point too?
Reply
:iconannabelle-chabert:
Annabelle-Chabert Featured By Owner Jun 17, 2012   Photographer
Yes I've been to this great point of view too, and there was many many photographers for the sunset :faint:
Reply
:iconesee:
esee Featured By Owner Jun 17, 2012
yeah.. I love this point of view... THis point only open for 3 season. It is close in winter due to icy road and dangerous to go up there.
Reply
:iconannabelle-chabert:
Annabelle-Chabert Featured By Owner Jun 18, 2012   Photographer
I've been there just after they open it and I saw a kind coyote on the road ^^
You've been there in which month ?
Reply
:iconesee:
esee Featured By Owner Jun 18, 2012
I am there probably there around sep or oct. How lucky you are to see a coyote. I think this summer i might be there again.
Reply
:iconliveinpix:
LiveInPix Featured By Owner Jun 16, 2012  Hobbyist Photographer
Magnifique... comme toujours !
Reply